Dopuszczalny cel FCRA

17 lutego 2021

Ostatnia aktualizacja 13 stycznia 2020 r

Zastrzeżenie: Ta strona internetowa nie jest ani wyczerpującym podsumowaniem ustawy o uczciwej sprawozdawczości kredytowej (FCRA), ani poradą prawną, z której możesz skorzystać w celu jej przestrzegania. Zamiast tego zawiera podstawowe informacje, które pomogą Ci lepiej zrozumieć FCRA i sposób, w jaki można ją zastosować w Twojej firmie. Te informacje prawne nie są tym samym, co porada prawna, w przypadku których prawnik stosuje prawo do konkretnych okoliczności, dlatego w celu uzyskania porady dotyczącej interpretacji tych informacji lub ich dokładności należy skonsultować się z prawnikiem. Nie możesz traktować tego dokumentu jako porady prawnej ani potwierdzenia jakiejkolwiek konkretnej wiedzy prawnej.

Użytkownicy końcowi muszą żądać raportów w dozwolonym celu. Przykłady dopuszczalnych celów obejmują wezwania do sądu lub nakazy sądowe, pisemne instrukcje konsumenta, transakcje kredytowe z konsumentem, cele związane z zatrudnieniem na podstawie pisemnej zgody konsumenta, cele ubezpieczeniowe, kontrola najemców i dochodzenie w sprawie bezpieczeństwa narodowego.

Kongres ograniczył stosowanie raportów konsumenckich w celu ochrony prywatności konsumentów. Wszyscy użytkownicy muszą mieć dozwolony cel zgodnie z ustawą o rzetelnej sprawozdawczości kredytowej, aby otrzymać raport konsumencki. Artykuł 604 zawiera listę celów dozwolonych przez prawo. (Sekcje FCRA w Kodeksie USA, 15 USC § 1681 i nast.) Są to:

  • Zgodnie z nakazem sądu lub federalnego wezwania do sądu. Sekcja 604 (a) (1).
  • Zgodnie z instrukcjami konsumenta na piśmie. Sekcja 604 (a) (2).
  • O przedłużenie kredytu w wyniku wniosku konsumenta, przegląd lub pobranie konta konsumenta. Sekcja 604 (a) (3) (A).
  • Do celów związanych z zatrudnieniem, w tym do podejmowania decyzji o zatrudnieniu i awansie, jeśli konsument udzielił pisemnej zgody. Sekcje 604 (a) (3) (B) i 604 (b).
  • Do gwarantowania ubezpieczenia na wniosek konsumenta. Sekcja 604 (a) (3) (C).
  • Gdy istnieje uzasadniona potrzeba biznesowa, w związku z transakcją biznesową inicjowaną przez konsumenta. Art. 604 (a) (3) (F) (i).
  • Przegląd konta konsumenta w celu ustalenia, czy konsument nadal spełnia warunki konta. Art. 604 (a) (3) (F) (ii).
  • Określenie uprawnienia konsumenta do uzyskania licencji lub innej korzyści przyznanej na mocy instrumentu rządowego wymaganego przez prawo w celu rozważenia odpowiedzialności finansowej lub statusu wnioskodawcy. Sekcja 604 (a) (3) (D).
  • Do wykorzystania przez potencjalnego inwestora lub podmiot obsługujący, lub obecnego ubezpieczyciela, przy wycenie lub ocenie ryzyka kredytowego lub wcześniejszej spłaty związanego z istniejącym zobowiązaniem kredytowym. Sekcja 604 (a) (3) (E).
  • Do użytku przez władze stanowe i lokalne w związku z ustalaniem wysokości alimentów na dzieci lub ich modyfikacjami i egzekwowaniem. Sekcje 604 (a) (4) i 604 (a) (5).

Osoby sprawdzające przeszłość muszą również stosować „rozsądne procedury, aby zapewnić „możliwie największą dokładność informacji dotyczących danej osoby. (Sekcje FCRA w Kodeksie Stanów Zjednoczonych, 15 USC § 1681 i nast.)

  • Użytkownicy końcowi muszą przedstawić certyfikat, aby spełnić wymagania dotyczące dopuszczalnego celu
  • Użytkownicy końcowi muszą (1) przedstawić się, (2) poświadczyć cel otrzymywania raportów, (3) zaświadczyć, że informacje zawarte w raporcie nie będą wykorzystywane do innych celów (certyfikacja ogólna).
  • Firmy sprawdzające przeszłość mają obowiązek wykazania „rozsądnych procedur w celu zapewnienia dostępu tylko uprawnionym użytkownikom.
  • Zaświadcz użytkownikom, że żądanie zostanie wykorzystane do dozwolonych celów.

Przykłady „rozsądnych procedur przeprowadzanych przez osoby sprawdzające najemców

  • Przeprowadzanie wizyt na miejscu / inspekcji użytkowników.
  • Sprawdź licencję biznesową lub dokumenty użytkownika końcowego.
  • Sprawdź referencje użytkownika końcowego.
  • Sprawdź publicznie dostępne informacje dotyczące użytkownika końcowego.
  • Audyty okresowe.

Przykłady rzeczy, które są niedozwolone, obejmują ciekawość, spory sądowe w związku z próbami odzyskania długu, marketing lub sankcje karne. Pracownikom agencji ratingowych, którzy świadomie przekazują raporty konsumenckie osobom, które nie mają określonego celu, grozi kara do 2 lat pozbawienia wolności.

Przejdź do powiadomienia o działaniu niepożądanym lub przejdź do innego artykułu.