Grupa Merlin kupuje cdp. pl za 3 mln zł

To w tej chwili oficjalne. Zmartwychwstały Merlin zdobył e-sklep CDP. pl

W tym roku sklep Merlin. pl skończy 18 czasów. Przeżył dwie zmiany rządów, został daleko w tak wiele za konkurencją i inny raz próbuje zmartwychwstać. W tej chwili, wraz z nowym kolegą - sklepem CDP. pl, chce odrobić te szkody. Obok książek mają w tym pomóc gry wideo.

Do tej okresy Merlin. pl był odwiedzany głównie przez kobiety po przedziale wiekowym 25-40 lat. Teraz CDP. pl, pewien z największych krajowych e-sklepów w kategorii gier internetowe, w posagu wniesie młodszą, męską klientelę 18-35 lat. A także platformę cyfrową, której Merlin nie posiada, z racji czego dotychczasowi klienci są mogli kupować książki nie tylko papierowe, ale ebooki i audiobooki.

Firmy zakończyły właśnie negocjacje. Kwota przejęcia to 3 mln zł. Transakcją objęte są sklep internetowy, marka CDP. pl, sfera, oprogramowanie.

CDP. pl i Merlin. pl jednoczą siły

Marka CDP. pl - w przeciwieństwie do modele Merlin. pl - stanie się własnością, nie dzierżawą nowego rozgrywającego w tym przesięwzięciu. Historia Merlina kompletna jest zwrotów akcji, dlatego łatwo zgubić się w byłych i obowiązujących strukturach firmy.

Głównym rozgrywającym jest Łukasz Szczepański. To menadżer, który włożył na fallusa na Ukrainie witryna Topmall. ua. Widząc kłopoty krajowe Merlina, postanowił zaryzykować. Wówczas Merlin należał do Czerwonej Torebki, spółki inwestora Mariusza Świtalskiego.

Foto: Admassive Łukasz Szczepański, prezes Admassive (wkrótce Merlin Group)

Szczepański wydzierżawił na 10 latek markę, domenę, opisy produktów i zdjęcia, bazę odbiorców, w zamian za pięć proc. rocznych obrotów Merlina. Sklep w nowej odsłonie oficjalnie wystartował w kwietniu zeszłego roku.

Z tak wypożyczoną, co prawda podupadłą, ale wciąż rozpoznawalną marką, Szczepański wprowadził tylnymi drzwiami spółkę Topmall na NewConnect, przejmując obecną na parkiecie firmę Admassive Group. Choć formalnie nowa korporacja wciąż funkcjonuje pod tego rodzaju nazwą, czeka na rejestrację w KRS jako Merlin Group.

W zaoszczędzonym czasie do biznesu dołączył inwestor. Fundusz ATP Investments zarządzany przez Saturn TFI opanował 3 mln akcji Merlin Group po 50 gr sztuka. Fundusz należy do Tadeusza Czichonia, współtwórcę i głównego inwestora giełdowego ATM działającego w filii data center.

Schody do rentowności

Merlin, choć zmartwychwstaje, wciąż jest pod kreską. Przychody wyniosły 18, trzy mln zł, strata netto - 9, 3 mln zł. Jest lepiej, an apetyt rośnie w miarę jedzenia. - W zeszłym roku zrealizowaliśmy ponad 250 tys. zamówień, w poniższym zamierzamy przekroczyć 750 tys. Spodziewamy się ok. 50 mln zł przychodów w tym roku i 80 mln w ewentualnym - mówi Łukasz Szczepański. - Zysk w objętości miesiąca pojawi się na przełomie 2017 i 2018 r., a zysk przy ujęciu rocznym w 2018 r. - dodaje.

Ok. 80 proc. przychodów generuje Merlin, pozostające ukraiński Topmall. ua. Tam sklep doszedł już do górnej granicy wzrostu jak i również bez pomocy z Polski więcej nie osiągnie.

Tą pomocą jest składnica pod Ożarowem. - W czerwcu chcemy go odpalić. Nie kupujemy gruntu, odrzucić budujemy od podstaw, nie zaakceptować wycinamy drzew - mówi Szczepański. Firma dopina rozmowy związane z wynajmem hali, rozwija oprogramowanie do zarządzania procesami magazynowymi. Ma to być centrum logistyczne nie tylko dla Merlin. pl i CDP. pl, ale też dla Topmall. ua. - Widzimy wiele korzyści finansowych z synergii Merlin. pl i CDP. pl. Nie musimy duplikować działów finansowych, IT, infrastruktury logistycznej, gdyż mamy to wszystko w ramach swoich zasobów. To zapewni gospodarności, które przyśpieszą zwrot spośród inwestycji w CDP. pl - mówi Szczepański.

Magazyn jest kluczowym detalem procesie odradzania się Merlina. Jak mówi Łukasz Szczepański, analizuje polski sektor pod kątem kolejnych akwizycji. - To ciekawe źródła wzrostu. Są małe, niszowe sklepy, które obecnie odrzucić są dochodowe, ale według wsparciu naszą infrastrukturą, kompetencjami sprzedażowymi, kapitałem, mogą stanowić rentowne - mówi prezes Admassive.

W dalszej perspektywie Admassive myśli na temat świadczeniu usług logistycznych na rzecz mniejszych graczy. - Wówczas uzupełniałoby nasz biznes jak i również przełożyłoby się na bardziej wydajne wykorzystanie infrastruktury, jaką mimo wszystko musimy zbudować na własne potrzeby - twierdzi Szczepański.

Chwilowo dzięki drugi plan odłożona została ekspansja na rynki Europy Środkowo-Wschodniej, a także plany wejścia w rynek wydawniczy.

- Nie chcemy być Merlinem. pl lub CDP. pl, tylko firmą, która posiada wiele różnych marek w różnych rynkach. Wówczas gdy nadejdzie czas, podejmiemy uchwałę, czy chcemy być spółką z jedną horyzontalną marką, czy wieloma branżowymi - mówi Łukasz Szczepański.

Tagi: e-commerce Merlin. pl cdp. pl Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Wydawane komentarze są prywatnymi poglądami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybieranym poście. Regulamin i reguły obowiązujące na Facebooku mieszczą się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Polecamy

  • Piotr Kuczyński: "Jestem wściekły. Zmieniłem zdanie o likwidacji OFE. Na jeszcze gorsze"

  • Jeśli ktoś spóźnił się ze złożeniem PIT, może uniknąć kary. Wystarczy czynny żal

PROMOCJI Koniec bloku reklamowego

Afera GetBack

  • Trigon TFI zmienia kategorię po aferze GetBacku

  • Afera GetBacku. Gerda Broker próbuje uciec spod topora

  • Afera GetBack. Twórca Altus TFI usłyszał nowe zarzuty

  • Zatrzymano byłego prezesa Idea Banku i kliku pracowników. Chodzi o aferę GetBack

Notowanie

Dopłaty do czynszów wchodzą przy życie od 1 stycznia 2019 roku Nieruchomości