Irytująca odmowa wydania karty, która prawie nic nie mówi kupcom

Category: Istnieje Kilka
17 lutego 2021

Jedną z największych frustracji dla sprzedawców, którzy regularnie analizują swoje dane dotyczące płatności, jest niejasna odmowa wydania karty e-commerce „05: Do Not Honor.

Chociaż może to być przyczyną większości odmów, jest bardzo niejasne, pozostawiając kupców i ich klientów bez odpowiedzi na pytanie, jak zareagować. Może stanowić od 10% do 60% odrzuconych płatności, w zależności od kraju.

Chociaż nie ma łatwej, jednej odpowiedzi na pytanie, co oznacza ten powód odmowy, istnieje kilka sugestii, co to jest. Więc co może oznaczać „05: Nie honoruj?

W około połowie przypadków „05: Nie honoruj jest prawdopodobnie po prostu ukrytą odmową „niewystarczających funduszy. W rzeczywistości niektórzy emitenci (lub ich podmioty przetwarzające) kiepsko sobie radzą, zwracając kupcom odpowiednie powody odmowy. Wynika to zarówno z przestarzałych systemów po stronie emitenta, jak i braku mandatów lub monitorowania przez systemy w tym zakresie, co pozwala emitentom nadal używać tego terminu jako ogólnego terminu.

Patrząc na dane z różnych banków, łatwo dostrzec, jak „Do Not Honor i „Insufficient Funds mogą być używane zamiennie. Nasze dane, które pokazują nieproporcjonalnie wysoki poziom „Nie szanuj i niski poziom odmów „Niewystarczający fundusz, sugerują, że jedna osoba podszywa się pod drugą.

Chociaż słowa „Nie honoruj niczego nie zdradzają, czasami inne punkty danych mogą być wskazówkami do odmowy. Oczywistymi rzeczami, na które należy zwrócić uwagę, są odpowiedź CVC, data ważności karty i, w mniejszym stopniu, odpowiedź AVS. Z braku lepszego powodu, emitenci często domyślnie używają „05: Do Not Honor jako podstawowego pojemnika na inne odmowy. Nawet w przypadku, gdy dostępny może być bardziej odpowiedni powód, emitenci mogą nadal nie przypisać odpowiedniego powodu i trzymać się zasady „05: Nie honoruj.

Oprócz punktów danych dostępnych na poziomie transakcji, można się również wiele nauczyć, patrząc na dane zagregowane. W niektórych przypadkach otrzymana odmowa „05: Nie honoruj może dotyczyć, na przykład, linii biznesowej sprzedawcy (jego MCK) lub typu transakcji, którą próbuje przeprowadzić.

Najbardziej odpowiednie użycie „05: Nie honoruj byłoby spowodowane podejrzaną aktywnością na karcie. W niektórych przypadkach, mimo że karta ma dobrą opinię i nie zgłoszono jej zgubienia ani kradzieży, wydawca może zdecydować się na zachowanie ostrożności ze względu na kombinację cech transakcji.

Na przykład transakcja o dużej wartości dokonana o 3:00 od sprzedawcy zagranicznego bez dodatkowego uwierzytelnienia może spowodować kilka zbyt wielu kontroli ryzyka po stronie emitenta. Tego typu odmowy zostaną niestety ponownie zaliczone do kategorii „05: Nie honoruj. Mimo że emitenci mogą być w stanie wskazać konkretne powody, dla których transakcja została odrzucona, emitenci nie mają możliwości poinformowania o tym akceptanta i są zmuszeni wybrać odpowiedź z dostępnych kodów odpowiedzi określonych w standardzie ISO 8583.

Niektórzy wnikliwi sprzedawcy mogą wskazać, że w takich przypadkach emitenci powinni mieć możliwość użycia „59: Podejrzenie oszustwa. To prawda; Jednak sprzedawcy i agenci rozliczeniowi nie wiedzą o tym, ponieważ VisaNet zmienia wszystkie odmowy „59: Podejrzenie oszustwa na „05: Nie honoruj. Powodem tego jest ponownie prawdopodobnie dziedzictwo: ochrona właścicieli sklepów w środowisku POS i unikanie niewygodnych sytuacji, gdy kupujący stoi przed nimi.

Wreszcie, rzeczywistość jest taka, że ​​prawdopodobnie nie będziesz jedynym sprzedawcą, z którym klient ma kontakt. Niezależnie od tego, jak dobra jest Twoja firma lub jak czysty jest Twój ruch, (ostatnia) historia kupującego z innymi sprzedawcami będzie miała wpływ na decyzję emitenta dotyczącą Twojej transakcji. Z braku lepszego powodu, chwytliwa odmowa „05: Nie honoruj, którą otrzymujesz, może być zatem w niektórych przypadkach postrzegana jako „dodatkowa szkoda. Jeśli kupujący przypadkowo właśnie dokonał dużego zakupu na stronie wysokiego ryzyka lub poszedł na zakupy przed dotarciem do Twojego sklepu, istnieje możliwość, że wystawca może w tym momencie odrzucić transakcję. W takich przypadkach ponowne wybranie właściwej strategii rozliczania i ponawiania może mieć kluczowe znaczenie dla zminimalizowania liczby otrzymanych „05: Nie wyróżniaj.

„05: Nie honoruj oznacza dla kupców duży koszt, a wszelkie działania mające na celu zmniejszenie ich liczby w znacznym stopniu przyczynią się do poprawy satysfakcji klientów i strumienia przychodów firmy. Aby zminimalizować tego typu odmowy, zaleca się podejście wielokierunkowe. Ruch powinien być czysty, aby zminimalizować liczbę podejrzanych transakcji, a strategię inteligentnych ponownych prób należy wdrożyć przy użyciu wszelkich dostępnych informacji.