"Playboy", "Cosmopolitan" jak i również "Esquire" mają w Naszym kraju nowego prezesa
- 14.09.2019
- Media
Zmiana prezesa wydawcy polskich edycji „Playboya”, „Cosmopolitan” i „Harper’s Bazaar”. Po ponad 3 latach pracy z kierowania spółką Marquard Media Polska zrezygnowała Alicja Skrzypczak. Zastąpi ją Iwona Kossmann, w przeszłości m. in. prezes wydawcy „Pulsu Biznesu”.
- Po 14 latach roboty w Marquard Media Nasze państwo nadszedł czas na modyfikacje w moim życiu fachowym - poinformowała Alicja Skrzypczak.
Prezesem wydawnictwa jest w 2013 r., przedtem pracowała w nim jako wiceprezes odpowiedzialna za finanse.
Od 5 września br. jej miejsce na czele Marquard Media Polska zajmie Iwona Kossmann. Od 4 lat prowadzi ona swoją firmę modową Kossmann Fashion, szyjącą ubrania dla kobiet biznesu. W przeszłości kierowała też domem mody Deni Cler. Ma ponadto doświadczenie w branży telekomunikacyjnej - była członkiem zarządu Telekomunikacji Polskiej oraz firmy Orange Polska.
Właściciel Grupy Marquard Jürg Marquard na temat nowej prezes:
Znajomość zasad prowadzenia własnej firmy w połączeniu z 20-sto letnim doświadczeniem nabytym w dużych i średnich korporacjach jest tu kluczowym elementem. Znaleźliśmy osobę, która dysponuje właściwy know-how.Iwona Kossmann dotąd tylko raz pracowała w mediach a mianowicie w lutym 2011 r. została prezesem spółki Bonnier Business Polska, wydawcy „Pulsu Biznesu”. Z firmy odeszła szybko, bo już według 9 miesiącach, a zastąpili ją managerowie z centrali Bonniera w Szwecji.
Na rynku panuje opinia, że za czasów do niej rządów Bonnier w Naszym kraju raczej nie odnosił osobliwych sukcesów. Sama Kossmann chwali się jednak, że wówczas gdy kierowała spółką, wprowadziła w rynek magazyn „Puls Interesu Weekend” oraz pierwsze programy mobilne na tablety jak i również smartfony.
Cyfrowe wyzwania przed Marquardem
Marquard Media operuje w Polsce od czasów 90. Firma cały termin należy do szwajcarskiego biznesmena Jürga Marquarda. Jest 1 z wydawnictw, które są dopiero musiały zmierzyć się z postępującą zmianą konsumpcji mediów w stronę świata cyfrowego.
Chociaż firma w ostatnich kilku latach poszerzyła portfolio cyfrowe, kupując najpierw serwis internetowy Kozak. pl, a potem Grupę Papilot. pl, wówczas jej główny biznes ciągle stanowią tytuły prasowe. W jej portfolio istnieją m. in. miesięczniki na rzecz kobiet („Cosmpolitan”, „Joy” czy „Shape”), pisma dla facetow ("Playboy", "CKM"), a w ostatnich latach wprowadziła w rynek dwa magazyny luksusowe. To poświęcony modzie „Harper’s Bazaar” oraz kierowany do panów „Esquire”.
Jednak sprzedaż większości tytułów należących do wydawnictwa cały termin spada, a na zaczątku tego roku Marquard zamknął miesięcznik podróżniczy „Voyage”.
„Harper’s Bazaar”, „Esquire” lub „Cosmopolitan” to magazyny formalnie wydawane w naszym kraju przez firmę Hearst Marquard Publishing, przy której Marquard dotąd proch tylko połowę udziałów. Reszta należała do amerykańskiego licencjodawcy tych pism - firmy Hearst Communications Inc. Teraz szwajcarski biznesmen je odkupił.
- Postrzegam tą akwizycję jako szansę na wzmocnienie obecności polskiego wydziału na tutejszym rynku - tłumaczy swoją decyzję Jürg Marquard.
Czas pokaże, czy tak się właśnie stanie.
Tagi: gazety Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze będą prywatnymi opiniami Użytkowników. Żeby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące dzięki Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policiesPolecamy
-
Piotr Kuczyński: "Jestem gniewny. Zmieniłem zdanie o likwidacji OFE. Na jeszcze gorsze"
-
Jeśli jakiś człowiek spóźnił się ze złożeniem PIT, może uniknąć sankcje. Wystarczy czynny żal
Afera GetBack
-
Trigon TFI przerabia nazwę po aferze GetBacku
-
Afera GetBacku. Gerda Broker próbuje zniknąć spod topora
-
Afera GetBack. Twórca Altus TFI usłyszał nowe zarzuty
-
Zatrzymano byłego prezesa Idea Banku jak i również kilkunastu pracowników. Chodzi o aferę GetBack