Najlepsze nowe akcje do kupienia w 2020 r. (I 2, których należy unikać)

Category: Jest Najlepszy
17 lutego 2021

Rok 2019 był rokiem wybuchowym dla nowych akcji… na dobre i na złe.

W tym roku odbyła się duża liczba pierwszych ofert publicznych (IPO) – dokładnie 160, które łącznie przyniosły ponad 46 miliardów dolarów. Liczba ta obejmowała wiele znanych nazwisk, w tym Slack Technologies (WORK) i Pinterest (PINS). Arabia Saudyjska nawet włączyła się do akcji, wymieniając największy na świecie IPO jako gigant naftowy Saudi Aramco, który wszedł na giełdę z wyceną 1,7 biliona dolarów. W kontekście Apple (AAPL) – dotychczas największa firma na Ziemi – jest obecnie warta 1,4 biliona dolarów według wartości rynkowej.

Czy powinieneś kupić nowe akcje? Po pierwsze, możesz już je posiadać, w taki czy inny sposób. Emerytury, fundusze inwestycyjne, a nawet ubezpieczyciele inwestują w IPO. Ale jedną rzeczą jest posiadanie niewielkiego procentu wraz z gigantycznym koszykiem innych akcji – inną jest kupno pojedynczej oferty publicznej, która może stanowić kilka procent całego portfela.

Mimo to te nowo publiczne akcje często znajdują się na wczesnych etapach wzrostu, co powoduje, że są obarczone ryzykiem, ale także pełne potencjału wzrostu. Często najlepiej jest poczekać kilka miesięcy po ofercie, aby początkowy szum ucichł i pozwolił Wall Street bardziej skupić się na podstawach, dzięki czemu teraz jest najlepszy czas, aby naprawdę zacząć badać IPO 2019 jako potencjalne holdingi.

Czytaj dalej, analizując sześć nowych akcji: cztery, które wyglądają jak kupione, i dwie, które mogą mieć przed sobą bardziej wyboistą drogę.

  • 13 akcji o bardzo małej kapitalizacji do kupienia na rok 2020 i późniejDane pochodzą z 29 stycznia.Uber Technologies & Lyft Inc.
  • Wartość rynkowa (Uber): 63,1 mld USD
  • Pojawił się publicznie: 10 maja 2019 r Cena IPO: 45,00 USD Wartość rynkowa (Lyft): 13,9 miliarda dolarów Wyszedł na giełdę: 29 marca 2019 r Cena IPO: 72,00 USD
  • Uber Technologies (UBER, 36,99 USD) i Lyft Inc. (LYFT, 46,84 USD) reprezentują wirtualny duopol w zakresie współdzielenia przejazdów i były dwoma najgorętszymi nowymi akcjami, które trafiły na rynki w 2019 roku. Jednak ostatecznie również okazały się dwoma największymi niewypałami ; Uber spadł o ponad 21% od ceny IPO, podczas gdy Lyft spadł o 35%.Jak głosi humorystyczny żart z Wall Street: jeśli polubiłeś je w oryginalnych cenach, pokochasz je teraz.

    Ale poważnie: jeśli chcesz spekulować na temat wspólnych przejazdów – a spekulacje są dokładnie tym, czym jest ta wciąż bardzo nowa i ewoluująca branża – Lyft może być lepszym rozwiązaniem z dwóch powodów.

    Jedna to po prostu silniejsza sytuacja finansowa. Lyft ma około 3,1 miliarda dolarów w gotówce w porównaniu do zaledwie 448 milionów dolarów długu. Uber ma około czterokrotnie więcej gotówki, 12,7 miliarda dolarów, ale 7,5 miliarda dolarów długu – o wiele wyższy wskaźnik. Uber absorbuje również większe straty netto i przepala więcej gotówki niż Lyft.

    Drugi sprowadza się do ich ekspozycji na wspólne przejazdy. Lyft to bardziej czysta zabawa, podczas gdy na Ubera wpływają inne inicjatywy, takie jak Uber Eats, fracht, rowery, a nawet latanie, nie wspominając o próbach opracowania autonomicznych samochodów. Dywersyfikacja może zmniejszyć ryzyko, ale w przypadku jeszcze nieopłacalnego modelu biznesowego dywersyfikacja może również potęgować straty.

    „Uważamy, że Lyft przejmuje udział w rynku w wciąż powstającej przestrzeni Mobility-as-a-Service, z ekspansją zagraniczną jako potencjalną długoterminową szansą na znaczący wzrost (obecnie działa tylko w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie) – pisze analityk CFRA Angelo Zino w Raport z 14 grudnia. „Podobają nam się inicjatywy i partnerstwa Lyft na rzecz autonomicznych możliwości, które, jak przewidujemy, będą jednymi z pierwszych, którzy wprowadzą tę technologię.

    Jedno małe uderzenie w Lyft: sprzedał akcje klasy A w swojej ofercie publicznej, które dają jeden głos na akcję … ale akcje klasy B założycieli i innych wczesnych inwestorów mają prawo do 20 głosów na akcję. Krótko mówiąc, masz mniejszą moc wprowadzania zmian niż posiadanie Ubera, który utrzymuje strukturę własności z jednym udziałem i jednym głosem. Ale to nie wystarczy, aby Uber był wart gry.

  • 11 najlepszych akcji wzrostowych do kupienia w 2020 rAvantor
  • Wartość rynkowa: 10,7 mld USD
  • Opublikowano publicznie: 8 lutego 2019 r Cena IPO: 14,00 USDW porównaniu z efemerycznymi produktami i usługami technologicznymi produkowanymi przez wiele nowych akcji w klasie 2019 Avantor (AVTR, 18,78 USD) jest starą firmą przemysłową, która została ponownie skalibrowana, aby lepiej odpowiadać na potrzeby XXI wieku.

    Założona w 1904 roku jako JTBaker Chemical Company, Avantor świadczy usługi w zakresie opieki zdrowotnej, technologii i materiałów stosowanych na całym świecie. W listopadzie 2017 roku Avantor przejął podobnie pozycjonowaną firmę VWR, która odpowiadała za lwią część jej wzrostu sprzedaży – z około 1,2 miliarda dolarów w 2017 roku do 5,9 miliarda dolarów w 2018 roku.

    Analitycy Credit Suisse oczekują sprzedaży w wysokości 6,1 miliarda dolarów i skorygowanego zysku w wysokości 55 centów na akcję za cały rok 2019, co oznacza wzrost odpowiednio o 4% i 38%. Widzą również, że firma osiąga wzrosty górnej i dolnej linii odpowiednio o 5% i 36% w 2020 r. Avantorowi pomoże wyeliminowanie dublujących się kosztów, ponieważ integruje się z VWR.

    Akcje w rzeczywistości wzrosły o 34% w porównaniu z ich ceną IPO, chociaż była to jazda kolejką górską, która spowodowała, że ​​akcje wzrosły po otwarciu, spadły wraz z innymi nowymi akcjami jesienią, kiedy implozja WeWork przestraszyła rynek IPO, a następnie powróciła do trendu wzrostowego począwszy od listopada.

    Credit Suisse uważa, że ​​AVTR powinien utrzymać tę trajektorię. Firma ma ocenę Outperform (odpowiednik Buy) i docelową cenę 20 USD za akcję, co oznacza niewielkie zyski z tego miejsca. Jednak jego „scenariusz błękitnego nieba niesie ze sobą cel w wysokości 24 USD oparty na „lepszym niż oczekiwano wykorzystaniu synergii w związku z przejęciem VWR International, kontynuacją wysiłków na rzecz poprawy napędzanych przez jej system biznesowy Avantor, przyspieszoną penetrację i wzrost na rynkach wschodzących, jak a także trwałą siłę na rynku końcowym Biopharma .

  • 20 najlepszych akcji do kupienia w 2020 rCrowdStrike
  • Wartość rynkowa: 12,4 mld USD
  • Opublikowano publicznie: 12 czerwca 2019 r Cena IPO: 34,00 USDMożna by pomyśleć, inwestorzy będą zadowoleni z CrowdStrike (CRWD, $ 60.26), którego aktualna cena wynosi 77% wyższa niż jego cena IPO. Ale pamiętaj: inwestorzy detaliczni zazwyczaj nie kupują po oferowanej cenie – robią to duże instytucje, które kupują w pierwszej ofercie publicznej.

    CrowdStrike zakończył kurs o ponad 70% w pierwszym dniu handlu, a to znacznie bliżej ceny, jaką otrzymało wielu inwestorów detalicznych. Akcje CRWD wzrosły do ​​około 100 dolarów za akcję do sierpnia, ale potem spadły do ​​połowy 40 dolarów od tego czasu do listopada. Od tego czasu akcje są w trybie odzyskiwania.

    CrowdStrike to nie tylko nowa spółka publiczna, ale ogólnie młoda firma. Został założony w 2011 roku, aby zapewnić tak zwane bezpieczeństwo punktów końcowych, które koncentruje się na utrwaleniu zauważalnej luki w zabezpieczeniach, chroniąc wszystkie urządzenia łączące się z siecią. To gorący rynek.

    Przychody wzrosły z 53 mln USD w roku podatkowym zakończonym 31 stycznia 2017 r. Do 250 mln USD w roku fiskalnym 2019. CrowdStrike wygenerował 329 mln USD w pierwszych dziewięciu miesiącach roku podatkowego 2020, który kończy się pod koniec stycznia. Ale podczas gdy górna linia zmierza we właściwym kierunku, dolna nie. Straty netto wzrosły z 91 mln USD do 140 mln USD między rokiem budżetowym 2017 a rokiem budżetowym 2019.

    Społeczność analityków spodziewa się dalszych strat w ciągu najbliższych dwóch lat, chociaż są one mniejsze. Ale pamiętaj: niektóre firmy tracące pieniądze mogą nadal działać dobrze jako akcje.

    Według TipRanks, ci sami analitycy są podzieleni co do swoich opinii na temat tego, dokąd zmierza CRWD, podzielone na siedem zakupów i sześć wstrzymanych w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Jednak Alex Henderson z Needhama niedawno dodał akcje do listy przekonań firmy, pisząc, że jej rozwój „zapewnia znaczący wpływ na model biznesowy. Jego cena docelowa 92 USD jest jedną z najwyższych na rynku i oznacza 53% wzrost w przód.

    Zwróć uwagę, że CrowdStrike, podobnie jak Lyft, ma strukturę dwuklasową, która przekazuje większość kontroli w ręce założycieli i wczesnych inwestorów.

  • 15 najlepszych akcji technologicznych 2020 do kupienia dla dowolnego portfelaŻucia
  • Wartość rynkowa: 11,3 mld USD
  • Wyszedł na giełdę: 14 czerwca 2019 r Cena IPO: 22,00 USDInternetowy sprzedawca karmy i produktów dla zwierząt Chewy (CHWY, 28,25 USD), podobnie jak Crowdstrike, został ciepło przyjęty przez Wall Street i wszedł na giełdę, skacząc powyżej 37 USD za akcję w pierwszych dniach handlu. Ale CHWY znacznie ostygł wraz z innymi nowymi akcjami w 2019 roku i podobnie odbił od listopada.

    Perspektywa z szerszej perspektywy jest korzystna. Same wydatki na zwierzęta domowe w USA osiągnęły szacunkowy poziom 75 miliardów dolarów w 2019 roku i oczekuje się, że będą rosły o średnio jedną cyfrę przez następne kilka lat. Co więcej, około dwie trzecie sprzedaży Chewy pochodzi od stałych klientów, co jest łatwiejsze na marżach i mówi coś o zdolności firmy do wzbudzania lojalności.

    Pytanie, przed którym staje Chewy i każdy inny sprzedawca detaliczny, brzmi, czy Amazon.com (AMZN) poradzi sobie z nim tak, jak ma wiele innych. To prawda, że ​​Chewy sprzedaje 45 000 produktów dla zwierząt, ale wyszukanie w serwisie Amazon artykułów dla zwierząt daje 90 000 wyników. Dyrektor generalny Chewy, Sumit Singh, odpowiedział na zagrożenie ze strony Amazona w grudniowym wywiadzie dla CNBC, mówiąc: „Każdego dnia otrzymujemy liczne telefony od klientów pytających nas:„ Właśnie przywiozłem do domu szczeniaka. Czym powinienem go karmić? . Chewy wykorzystuje te doświadczenia rozwijać relacje z klientami w sposób, którego Amazon nie może lub nie.

    To prawda, jeśli zadzwonisz do Amazon, aby zapytać, czym karmić swojego szczeniaka, możesz nie otrzymać odpowiedzi. Ale obrona Singha może być odrobinę słaba przed zabójcą handlu detalicznego, takim jak Amazon.

    Chewy odnotował jednak gwałtowny wzrost sprzedaży z około 1,4 miliarda dolarów w okresie 12 miesięcy zakończonych lutego 2017 roku do 12 miesięcy zakończonych w lutym 2019 roku. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy bieżącego roku obrotowego sprzedaż wyniosła 3,5 miliarda dolarów, co oznacza, że ​​ostatni kwartał jest wszystkim. sos pod względem wzrostu sprzedaży. Jego straty netto nie zmieniły się prawie w tempie, ponad dwukrotnie wzrosły między 2017 a 2018 rokiem, do 338,1 miliona dolarów, zanim spadły do ​​267,9 miliona dolarów w ciągu 12 miesięcy zakończonych w lutym 2019 roku.

    Wydaje się, że rentowność zależy od pozyskania większej liczby klientów i polegania na silnych relacjach, które tworzy Chewy, aby skłonić ich do wydawania więcej i częściej. To długa i trudna droga; nawet jeśli Chewy w końcu odniesie sukces, inwestorzy mogą przez jakiś czas być w trudnej sytuacji.