Google parkuje pomysł samochodu bez kierownicy i pedałów. Tworzy nową firmę Waymo

Wygląda na to, hdy Google odsuwa plan wytworzenia floty samoprowadzących się aut bez kierownicy. Zamiast tego szuka dużego partnera. Sekcja rozwijający tę technologię pozostał wydzielony jako osobna spółka w strukturach Alphabetu. Innymi słowy - biznes ów stał się autonomiczny.

Do tej pory wydział ten był częścią korporacji zależnej Alphabetu - X (dawniej Google X). Firma wyjęła go ze struktur X i stworzyła świeżą firmę pod parasolem Alphabetu - Waymo.

Google daleko posunął się po rozwoju autonomicznych systemów do samochodów. W przeciwieństwie do większości producentów, Google nie uosabia rynkowi poszczególnych, mniej albo bardziej autonomicznych modeli, lecz pracuje nad samochodem ostatecznym. To znaczy - z brakiem kierownicy i pedałów.

Foto: materiały prasowe Marka firmy należącej do Alphabetu, która zajmuje się rozwojem autonomicznych pojazdów

W branży spekuluje się, że firma planuje stworzyć usługi przewozowej à la Taxi z flotą autonomicznych samochodów.

Jak donosi serwis "The Information", Google, zamiast wchodzić jako producent w nowy na rzecz siebie biznes, szuka partnerów wśród tradycyjnych graczy rynku motoryzacyjnego.

Celem wydaje się wspólne stworzyć samochodu wraz z częściowo autonomicznymi systemami, ale z kierownicą i pedałami, a nie samowystarczalnego komputera na kółkach. Tego typu umowę zawarł z Google np. Fiat Chrysler, o czym informowano w maju.

Zgodnie ze źródłami serwisu "The Information", współzałożyciel Google Larry Page jak i również szefowa finansów firmy Ruth Porat doszli do wniosku, że dalsze stawianie dzięki strategię opartą o samochód bez kierownicy jest "niepraktyczne".

To, że Yahoo szuka dużego partnera, odrzucić oznacza, że zrezygnował wraz z pierwotnych planów. Według nieoficjalnych informacji firma wciąż potrzebuje stworzyć usługę taksówkarską wraz z flotą autonomicznych samochodów. Miałaby ją zaprezentować do końca 2017 r.

Taki ruch byłby sensowny. Firma świadczy już usługi powiązane z carpoolingiem za pośrednictwem aplikacji Waze, którą kupiła w 2013 r.

Samochody Google przejechały po ramach testów ponad 2 mln mil na ogólnych drogach (ok. 3, 6 mln kilometrów). W listopadzie po ulicach po USA poruszało się 34 prototypów samochodu Google przezwanego "Koalą" (na zdjęciu tytułowym) i 24 prototypy rozwijane z Lexusem.

Foto: Mark Wilson / Staff / Getty Images Autonomiczny Lexus RX 450H

Wreszcie, podobne usługi zostały obecnie uruchomione. Mowa tu o testowym programie, jaki Uber realizuje w amerykańskim Pittsburghu czy autonomicznych taksówkach w Singapurze. Google musi wyrównać konkurencję.

Tagi: Google autonomiczne samochody Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić wykroczenie – kliknij w odnośnik „Zgłoś Facebookowi” przy wybieranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Polecamy

  • Piotr Kuczyński: "Jestem wściekły. Zmieniłem zdanie o likwidacji OFE. Na jeszcze gorsze"

  • Jeśli ktoś spóźnił się ze złożeniem PIT, może uniknąć kary. Wystarczy czynny żal

PROMOCJI Koniec bloku reklamowego

Afera GetBack

  • Trigon TFI zmienia nazwę po aferze GetBacku

  • Afera GetBacku. Gerda Broker próbuje uciec spod topora

  • Afera GetBack. Twórca Altus TFI usłyszał nowe zarzuty

  • Zatrzymano byłego prezesa Idea Banku i kilku pracowników. Chodzi o aferę GetBack

Notowanie