Uwaga: karty rabatowe i promocyjne mogą szybko wygasnąć

Category: Naszych Partnerów
17 lutego 2021

10 września 2015

Podsumowanie

Mogą wyglądać jak karty podarunkowe, ale nie mają takich samych zabezpieczeń

Treść tej strony jest aktualna na dzień opublikowania; Jednak niektóre z naszych ofert partnerskich mogły wygasnąć. Zapoznaj się z naszą listą najlepszych kart kredytowych lub skorzystaj z naszego narzędzia CardMatch , aby znaleźć karty dopasowane do Twoich potrzeb.

Niezbędne lektury, dostarczane co tydzień

Zasubskrybuj, aby co tydzień otrzymywać najważniejsze wiadomości tygodnia w swojej skrzynce odbiorczej.

Twoja podróż z kartą kredytową oficjalnie trwa.

Miej oko na swoją skrzynkę odbiorczą – wkrótce wyślemy Twoją pierwszą wiadomość.

Jest to coraz bardziej powszechna prezentacja marketingowa, z której korzystają przede wszystkim sprzedawcy urządzeń, firmy kablowe i dostawcy usług telefonicznych.

Wyglądają jak karty podarunkowe, ale tak nie jest. Często ludzie odkrywają różnicę za późno. W przeciwieństwie do kart podarunkowych, które są regulowane przez prawo federalne, te promocyjne i rabatowe karty z nagrodami mogą szybko wygasnąć. Ponadto odbiorcy czasami muszą podjąć szereg czasochłonnych czynności, aby ubiegać się o karty i je aktywować.

„Korporacje, które wysyłają te karty promocyjne, liczą na to, że kiedy ludzie dostaną jedną z nich, nie wiedzą, co z nimi zrobić, nie używają ich i tracą ważność – mówi rzecznik konsumentów Harvey Rosenfield, założyciel organizacji non-profit Consumer Watchdog. Jego organizacja rozstrzygnęła pozew zbiorowy przeciwko Cingular Wireless w 2011 roku, twierdząc, że firma telekomunikacyjna obiecała 50 dolarów rabatu pocztowego klientom, którzy kupili telefon Motorola Razr, ale rabat miał formę mocno ograniczonej nagrody Visa karta zamiast gotówki.

Rosenfield mówi, że karty są często „chwytem marketingowym, wymagającym tak wielu kroków, aby je aktywować, tak że przypominają one nakazanie konsumentom „stania na jednej nodze, kiedy dłoń dotyka nosa.

Tymczasem nadal rośnie wykorzystanie przedpłaconych kart promocyjnych. Analitycy twierdzą, że konsumenci częściej używają kart niż innych form rabatów lub zachęt, takich jak kupony. Oczekuje się, że firmy doładują około 14,5 miliardów dolarów na przedpłacone konsumenckie karty motywacyjne w 2017 r., Czyli ponad trzykrotnie więcej niż 10 lat wcześniej, według Bena Jacksona, dyrektora przedpłaconego Mercator Advisory Group. (Historia jest kontynuowana poniżej.)

Firma promocyjne karty dostawy wait Opłaty ważności SprintAmerican ekspresowe Prepaid nagród Card10 tygodni po aktywacji 3 $ miesięcznie po 7 monthsNoneGoodyearGoodyear Visa karta przedpłacona z Citi6-8 weeksNone publicznie disclosed6 monthsVerizonCitibank Verizon Wireless Prepaid Card3-6 tygodni Brak publicznie disclosed6 lub 12 miesięcy

Karty promocyjne / nagrody: spodziewaj się długiego oczekiwania, szybkiego wygaśnięcia
ATT Karta ATT Reward z US Bank 7 tygodni Opłata za wymianę karty w wysokości 7 USD, 3% opłata za transakcję zagraniczną 3 miesiące
LG Karta przedpłacona LG Visa firmy MetaBank 6-8 tygodni Żadne nie zostały ujawnione publicznie 6 miesięcy
Maytag Karta przedpłacona Maytag MasterCard od Citi 6-8 tygodni Żadne nie zostały ujawnione publicznie 12 miesięcy
Źródło: badanie CreditCards.com z września 2015 r. Dotyczące rabatów i ofert promocyjnych aktywnych w tym miesiącu. Oferty mogą ulec zmianie.

Karty przewyższają kupony

Ponieważ płacenie plastikiem stało się z biegiem lat coraz bardziej popularne, marketerzy starali się wykorzystać tę popularność, aby przyciągnąć klientów do sklepów.

Tradycyjnie sklepy mogły wysyłać kupony do potencjalnych klientów w nadziei, że ci, którzy je otrzymają, przyniosą je do sklepu i tam wydadzą pieniądze. Stopa wykupu kuponów może wynosić zaledwie 2 procent.

Jednak wraz z upowszechnieniem się plastiku, kosztami upuszczania kart i wprowadzaniem nowych technologii do rejestru, sprzedawcy zaczęli wysyłać oferty i rabaty w znanej formie karty kredytowej. Plastik może w rzeczywistości nie działać jak karta kredytowa: nie można go przeciągnąć przy kasie ani zaakceptować nigdzie indziej poza sklepem. Jednak konsumenci bardziej przypominają prawdziwe pieniądze niż papierowy kupon.

„Postrzegają to jako rzeczywiste dolary – mówi Euphemia Erikson, dyrektor marketingu produktów w First Data. „Mentalnie wydaje się mieć znacznie większą wartość niż inne formy odkupienia.

Z badania przeprowadzonego przez First Data w 2014 r. Wynika, że ​​mając do wyboru różne opcje rabatów sklepowych, 63 proc. Ankietowanych wolało otrzymać ofertę w formie karty. W porównaniu z kuponami wysyłanymi pocztą bezpośrednią klienci wykorzystują karty nawet 15 razy częściej.

Ta preferencja dla plastiku może przynieść sklepom dywidendę. Nowi klienci, którzy faktycznie są w stanie korzystać z kart, często nie wykorzystują karty tylko na samą transakcję – po wejściu do sklepu wydają dodatkowe pieniądze. Badanie First Data pokazuje, że osoby, które wykorzystują karty sklepu, twierdzą, że wydały średnio o 23 dolary więcej niż wynosi wartość karty.

Ochrona prawna: Zgodnie z ustawą o CARD karty podarunkowe mają ograniczenia dotyczące ich spoczynku, nieaktywności, opłat za usługi i dat ważności. Karty rabatowe, lojalnościowe i promocyjne były zobowiązane do ujawniania terminu ważności i opłat, ale nie nakładano na nie żadnych ograniczeń.

To nie jest karta podarunkowa

W 2009 roku prezydent Obama podpisał ustawę o kartach kredytowych, która wraz z nowymi przepisami dotyczącymi kart kredytowych, ograniczyła opłaty za karty podarunkowe i terminy ich ważności. Zgodnie z przepisami wykonawczymi prawa ważność kart upominkowych nie może być krótsza niż pięć lat.

Kiedy opublikował nowe zasady w 2010 roku, Rezerwa Federalna stworzyła wyjątek dla kart „lojalnościowych, nagrodowych lub promocyjnych. Karty te mogą nadal pobierać opłaty miesięczne i mogą wygasać, o ile ograniczenia te są wyraźnie wskazane na karcie. W okresie poprzedzającym wprowadzenie przepisów regulatorzy obawiali się, że konsumenci będą zdezorientowani, ale ostatecznie przychylili się do żądań branży i wydali mniej rygorystyczne przepisy. Ostateczne przepisy zezwalały na osobne ujawnianie informacji o opłatach, a karty mogłyby wyglądać identycznie jak karty podarunkowe, o ile przód karty zawiera sformułowanie identyfikujące je jako kartę lojalnościową, nagrodową lub promocyjną.

Amy Pierce, prawniczka, która specjalizuje się w zgodności z przepisami Pillsbury Winthrop Shaw Pittman w Los Angeles, mówi, że wyjątek dotyczący wygaśnięcia jest szczególnie ważny dla wielu jej klientów. Wysyłają wiele kart promocyjnych, a gdyby ich ważność nigdy nie wygasła, firmy byłyby na haku o potencjalnie dużo pieniędzy w rabatach.

„Wygaśnięcie ważności ma kluczowe znaczenie dla tych firm – mówi. „Nie chcą, żeby były dostępne przez cały okres użytkowania kart.

Mówi, że zazwyczaj radzi firmom, aby data ważności była „rozsądna i umieściła ją z przodu karty. Niektóre przepisy stanowe idą dalej. Na przykład w Kalifornii wymagane jest, aby informacje były drukowane czcionką o wysokości 10 punktów lub większej, wielkimi literami.

Używaj lub strać.

Jednak nawet po ujawnieniu informacji niektórzy konsumenci twierdzą, że czują się oszukani. Niektórzy przyzwyczaili się, że karty przedpłacone, takie jak karty podarunkowe, mają dłuższe okresy, zanim wygasną, i są zaskoczeni, gdy środki nagle znikają.

W skardze przesłanej do Consumer Financial Protection Bureau jeden z konsumentów powiedział, że zgodził się sprzedać swojego iPhone’a w serwisie eBay, ponieważ firma zrzekła się opłat za aukcje i obiecała kartę za 25 USD. Ale po sprzedaży telefonu odkrył, że „drobnym drukiem dowiesz się, że karta zostanie wydana w wolnym czasie w serwisie eBay… a karta musi zostać wykorzystana przed datą podaną na karcie. Powiedział, że „karta straciła ważność, zanim się dowiedziałem, że ją mam.

Ludzie muszą wiedzieć, że kiedy dostaną te karty, nie mogą po prostu schować ich do szuflady.

W innej skardze mężczyzna z Minnesoty powiedział, że otrzymał kartę American Express za zakup elektroniki od sprzedawcy internetowego. Z przodu karta informowała, że ​​jest ważna do 2020 r., Ale z tyłu zawierała informację, że spowoduje naliczenie opłaty serwisowej w wysokości 2 USD miesięcznie. „To bardzo zagmatwane – napisał mężczyzna. „Fundusze nie wygasają, ale wyraźnie dzieje się to poprzez [stosowanie] opłat za usługi.

Rzecznik CFPB powiedział, że nie ma szczegółowych informacji na temat liczby otrzymanych skarg dotyczących przedpłaconych kart promocyjnych. Według CFPB, najczęstsze skargi dotyczące kart przedpłaconych dotyczą oszustw i zarządzania kontem.

Zwolennicy konsumentów twierdzą, że doświadczenia takich osób wskazują na potrzebę wydawania kart z nagrodami szybko po ich otrzymaniu. W przeciwnym razie odbiorcy prawdopodobnie o nich zapomną i stracą wartość na karcie, co jest frustrujące, jeśli w pierwszej kolejności było to decydującym czynnikiem przy wydawaniu pieniędzy w firmie.

„Ludzie muszą wiedzieć, że kiedy dostaną te karty, nie mogą po prostu schować ich do szuflady – mówi Linda Sherry, rzeczniczka Consumer Action, krajowej organizacji rzeczniczej. „Zwykle mają datę wygaśnięcia i stracą pieniądze.

Sherry mówi, że w obecnym klimacie politycznym Kongres raczej nie zmieni Ustawy CARD, aby uwzględnić skargi konsumentów dotyczące wygaśnięcia ważności kart z nagrodami. Mówi, że chciałaby, aby prawo określało minimalny okres, w którym takie karty nie mogą wygasnąć. „Jeśli firma ogłasza rabat, powinna go honorować i przestrzegać – mówi.

Aktywacja może być procesem

Oprócz dat ważności, konsumenci muszą wiedzieć, że mogą potrzebować kilku kroków, aby aktywować karty. Przedstawiciele branży twierdzą, że często konieczny jest wieloetapowy proces w celu ochrony przed oszustwami.

Na przykład diagram w witrynie AT&T składa się z czterech kroków: aktywacja usługi w AT&T; w ciągu 30 dni od aktywacji usługi sprawdź pocztę pod kątem powiadomienia o nagrodzie; przejdź do witryny internetowej, aby odebrać nagrodę; w ciągu trzech tygodni od zalogowania karta nagrody powinna zostać wysłana pocztą. Firma twierdzi, że cały proces może zająć do siedmiu tygodni.

Zapytany o korzystanie przez firmę z kart nagród, AT&T powiedział w oświadczeniu: „Klienci mogą przeglądać, wymieniać, aktywować i sprawdzać status nagród i rabatów na stronie internetowej AT&T. Odkryliśmy, że klienci lubią elastyczność, jaką zapewnia karta przedpłacona .

Ogólnie rzecz biorąc, wydawcy kart chcą, aby klienci biznesowi byli zadowoleni, aby budowali dobrą wolę i kontynuowali współpracę z firmą – mówi Brad Garfield z Citi Prepaid, który współpracuje z setkami firm przy wydawaniu kart z nagrodami.

„Mamy żywotny interes w upewnieniu się, że jest to wspaniałe doświadczenie użytkownika – mówi. „W przypadku kart rabatowych kluczowe znaczenie ma upewnienie się, że jest to naprawdę dobre doświadczenie użytkownika.

Treść redakcyjna tej strony opiera się wyłącznie na obiektywnej ocenie naszych autorów i nie jest napędzana przez dolary reklamowe. Nie został dostarczony ani nie został zlecony przez wydawców kart kredytowych. Możemy jednak otrzymać rekompensatę, gdy klikniesz linki do produktów naszych partnerów.

Tony Mecia jest niezależnym pisarzem biznesowym z Charlotte w Karolinie Północnej. Oprócz swoich artykułów dla CreditCards.com, Tony pisze także dla różnych publikacji handlowych i ogólnodostępnych oraz firm. Jako reporter i redaktor w Charlotte Observer zdobył nagrody „Best in Business od Society of American Business Editors and Writers za relacje z branży lotniczej i tekstylnej.

Co dalej?Podstawy płatności minimalnych

Jeśli Twoja minimalna kwota płatności wynosi 50 USD, ale jesteś winien 25 USD, po prostu zapłać 25 USD